Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /var/www/ilikenicethings.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /var/www/ilikenicethings.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601

Den første flyvetur som familie

I december måned, da vores datter (Victoria) var 7 måneder, rejste vi til Fuerteventura som er en af de kanariske øer. Vi vidste ikke hvad vi ville til nytår og derfor valgte vi at rejse sydpå for at få lidt sol og varme. At valget faldt lige netop på Fuerteventura, var lidt tilfældigt. Men flyveturen skulle ikke være alt for lang, da det var første gang vi rejste med vores datter og lige skulle se hvordan hun tog det. Derudover skulle der være varmt, men ikke for varmt og så skulle vi bo på et hotel med all inclusive.

Vi fik lavet pas så alle var opdaterede og så kom dagen hvor vi skulle afsted. Vi valgte at tage en klapvogn med i stedet for en barnevogn, da den er lidt mere smidig at komme rundt med. Vi har anskaffet os en der kan laves til barnevogn, så der stadig kunne soves middagslure.

Aftnen før have vi booket en airshell så vi kunne have den med på flyet som indchekket ’stor bagage’. Desuden fandt vi ud af på lufthavnens hjemmeside at man godt må have en flaske modermælkserstatning med igennem security, selvom der er mere en 100ml i. De skal bare i samme slags klare pose og så kan det være at man bliver bedt om at smage på det for at bevise at det ikke er noget farligt.

Da alt var tjekket ind i lufthavnen gik det mod security. Vi havde Victoria i en bæresele og det kan absolut anbefales at have sådan en med. Ellers kan man godt blive lidt tung i armene af at slæbe rundt på omkring 9 kg indtil boarding.

Ombord på flyet og en 5-timers flyvetur ventede foran os. Vi var noget spændte. Vi havde to sæder, så Victoria skulle sidde hos os. Det er åbenbart kun på de længere ture at man får et lille net til babyerne, så de kan ligge der. Lidt ærgerligt da vi har en datter, der ikke bryder sig om at sove på armen, men helst vil ligge selv.

Turen gik over alt forventning. Hun sov en times tid og flypersonalet var meget venlige til at hjælpe med at varme flasker.

Puslefaciliteterne på sådan et fly, er jo ikke som derhjemme. På nogle af toiletterne er der en pusleplade, men I kan nok godt forestille Jer, hvor meget plads på de der små toiletterne, når også skal være en pusleplade slået ned. Men på 5 timer, er det altså nødvendigt med en ren ble.

Nå, men fremme på hotellet fik vi set på stedet og indrettet os på værelset. Victoria havde en alder, hvor hun var begyndt at spise rigtig mad, men stadig fik flaske et par gange om dagen og ikke bare kunne få hvad som helst og så spise sig mæt. Vi havde derfor grødpulver med hjemmefra og brugte det, så hun blev helt mæt.

Vi fandt ud af at når man rejser med et lille barn, og tager på all inclusive, kan det være en god idé at tjekke hvornår restauranterne har åbent. Morgenmadsrestauranten på vores hotel åbnede fx først kl. 8.00 og det kan godt være lidt sent først at få morgenmad der. Heldigvis valgte Victoria lige præcis id en uge at sove længe hver dag, så det blev aldrig noget stort problem. Derudover havde vi jo både grødpulver og flasker til at holde hende hen med, hvis det gik helt galt. Det samme gjorde sig gældende for aftensmaden, der først var tilgængelig fra kl. 18.30. Også lige sent nok til en pige på 7 måneder.

Alt i alt havde vi en super god ferie og det kan absolut anbefales at tage af sted som familie.